10 drobiazgów, które pomogą Ci schudnąć bez wysiłku!

Jeśli kiedykolwiek próbowałaś pozbyć się zbędnych kilogramów, z pewnością wiesz, że nie jest to proste zadanie… No właśnie, czy aby na pewno? A może odchudzanie w rzeczywistości jest proste, a my sobie je niepotrzebnie utrudniamy? Przekonaj się jak jest naprawdę!

Technicznie odchudzanie jest bardzo proste. Chodzi o to, żeby jeść mniej niż wynosi dzienne zapotrzebowanie naszego organizmu. W ten sposób nasze ciało jest zmuszone sięgnąć do rezerw i spala nadprogramową tkankę tłuszczową. Brzmi bardzo prosto. Dlaczego w takim razie tak wiele z nas ma problem ze zrzuceniem choćby kilku dodatkowych kilogramów?

Wiele trudności związanych z odchudzaniem ma swoje źródło w naszych nierealnych oczekiwaniach. Jak chudnąć, to z rozmachem! Najlepiej od razu 10, jak nie 15 lub 20 kilo! Co trzeba zrobić, żeby to osiągnąć? Oczywiście ściągnąć kilka aplikacji na telefon, kupić modny strój do ćwiczeń, przeczytać kilka kolorowych magazynów… STOP! Nie ma oczywiście nic złego w kupowaniu butów czy ściąganiu aplikacji. Takie przygotowania jednak często zastępują nam rzeczywiste działanie. Zanim zaczniesz przygotowywać się do odchudzania niemal jak na wojnę, wypróbuj kilka prostych sposobów, które przybliżą Cię do szczupłej sylwetki zanim jeszcze zaczniesz się odchudzać!

Działaj zgodnie z metodą małych kroków

Wiesz, że powinnaś się lepiej odżywiać, ale nie możesz znieść myśli o konieczności pożegnania się z wszystkimi ulubionymi potrawami? Zanim zaczniesz się odchudzać “na poważnie”, spróbuj np. odrobinę zmniejszyć porcje. Nie chodzi o to, żebyś pozbywała się połowy obiadu. Nałóż po prostu łyżkę mniej. Jak przyzwyczaisz się do mniejszej porcji, zabierz kolejną łyżkę, później kolejną… To świetny sposób na oszukanie zarówno swojego głodnego organizmu, jak również niechętnej do zmian psychiki. Nawet nie zauważysz, kiedy zaczniesz powoli tracić zbędne kilogramy. Oczywiście nie schudniesz tak szybko, jak w przypadku przejścia na restrykcyjną dietę, ale masz znacznie większą szansę, że w ogóle cokolwiek zrobisz, a jak już uda Ci się stracić kilka zbędnych kilogramów, istnieje duże prawdopodobieństwo, że efekty będą trwałe i unikniesz powszechnego efektu jo-jo!

Co jeszcze możesz zrobić?

10 drobiazgów, które pomogą Ci schudnąć bez wysiłku:

  1. Zmniejsz porcje, nakładaj dania na mniejszy talerz, staraj się jeść w towarzystwie, przed posiłkiem możesz wypić odrobinę wody.
  2. Zmień proporcje – nakładaj odrobinę więcej sałatki i odrobinę mniej mięsa. Zmniejszaj ilość tłustych produktów na korzyść surowych warzyw.
  3. Wykorzystaj zdrowe zamienniki, np. jogurt naturalny zamiast śmietany.
  4. Miej przy sobie wodę i pokrojoną marchewkę na wypadek chęci podjadania.
  5. Jeśli pijesz słodkie soki, to rozcieńczaj je pół na pół z wodą.
  6. Nie trzymaj w domu słodyczy – każde wyjście do sklepu po batonik to kilka kalorii mniej, poza tym istnieje spora szansa, że ostatecznie nie będzie Ci się chciało wyjść.
  7. Za każdym razem jak sobie przypomnisz, zrób np. 3 przysiady.
  8. Zamiast planować bieganie, weź plecak i idź piechotą na zakupy.
  9. Wykorzystuj każdą okazję do ruchu, wybieraj zawsze tę opcję, która wiąże się z większym wysiłkiem – np. schody zamiast windy.
  10. Znajdź sobie hobby wymagające aktywności albo dodaj aktywność do własnych sposobów na relaks, nawet do kina możesz iść (choćby częściowo) piechotą.

Jeśli skorzystasz z powyższych rad, gwarantuję Ci, że schudniesz, zanim jeszcze zaczniesz się odchudzać! Pamiętaj jednak, żeby nie zaniedbać kondycji swojej skóry. Skorzystaj z zabiegów, które wspomogą Twoją walkę z dodatkowymi kilogramami i pomogą uniknąć nieestetycznej wiotkości. Specjaliści w salonie BodyConcept doradzą Ci, które zabiegi najlepiej wspomagają efekty rozsądnego i stopniowego odchudzania.